10 jaar Toll-net Werken in/aan de toekomst van “ICT & leren”

Op vrijdag 16 maart organiseert Toll-net de Studiedag “10 jaar Toll-net: Werken in/aan de toekomst van “ICT & leren”

De studiedag gaat door in de lokalen van Syntra AB in Berchem – Borsbeeksebrug 32 – 2600Berchem.  Wij raden aan om met de trein te komen, de campus ligt op 2 minuten wandelen van het station Antwerpen-Berchem.  

Programma:

9.00u Onthaal

9.30u Welkom

9.50 u Digitale competenties van de leraar – Jan De Craemer

10.10u Epale, wat kan dit platform betekenen voor de volwasseneneducatie – Karine Nicolay

10.30u Workshop ronde 1

  • Vul je tas met online werkvormen – Loes Van Gemert 
    Een aantal jaren geleden was er alleen sprake van face-to-face contact tussen docent en leerling. Tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden om de interactie in je klas te stimuleren. Heb jij ooit gehoord van: Edmodo, TodaysMeet, Mentimeter, Google Drive, Kahoot, Padlet, Canva of Quizlet? Het is zomaar een greep uit een aantal ‘namen’ van digitale instrumenten.
  • Werken aan / in de toekomst -Timo Bleeker 
    We leven in een snel veranderende wereld en de snelheid waarmee dit gaat zal alleen nog maar toenemen. Tijdens de presentatie/workshop ‘Werken aan/in de Toekomst’ wordt aandacht besteed aan de grote mondiale trends en ontwikkelingen en de fase waarin we ons momenteel bevinden. Dat technologie een cruciale rol speelt is evident.
  • Een toekomst voor Online NT2? + voorstelling KlasCement – Liesbeth De Paepe 
    In het eerste luik deel ik graag mijn onderzoeksresultaten over online NT2-leren in Vlaanderen. Het eerste deel gaat over de percepties van de belangrijke stakeholders in het NT2-werkveld ten opzichte van online NT2-leren.

    • Zien ze noden?
    • In welke voor-en nadelen van online leren geloven ze?
    • Welke factoren bepalen volgens hen of het ontwikkelen en implementeren van online NT2 mislukt of slaagt?
    • Zijn de profielen van de cursisten gelijk of verschillend in afstandsleren en contactonderwijs
    • Zijn er verschillen in leerresultaten?
    • Het derde deel focust op de uitval en hoe die voorkomen kan worden, en op de ervaringen van cursisten met volledig afstandsleren NT2.

12.45u Lunch

13.30u Workshop ronde 2:

Dezelfde workshops als in de voormiddag worden opnieuw aangeboden.

15.45u Afsluiting

Meer info & inschrijven

Facebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmail